HTML

Fogadó a fekete kakashoz

A fogadó még nem áll, de a kakas már kapirgál. Az egyszeri városi lyányka kalandja a kis faluban. Talán. Ha nem, hát nem. De addig is erőltetjük.

Friss topikok

Archívum

Ma megtudtam, (na jó, eddig is biztos voltam benne), hogy akárhová költözöm majd, csak egy jött-ment leszek. Nem érdekli majd "őket" a munkám, hogy mit teszek le az asztalra, esetleg mit teszek a közösségért, csak egy pesti maradok, egy gyütt-ment.
Azért bízok benne, hogy egy jobb közösségre találok majd, mint az ismerősöm, aki 20 éve jött-menteskedik a családjával egyik keleti kisfalunkban, és még az ott született gyereki is megkapják az iskolában, hogy nekik fogalmuk sincs az életről, mert nem oda születtek.
Furcsa kicsit, hogy sok falu küzd az elnéptelenedés, az elöregedés ellen, a betelepülőket mégse szívlelhetik. Az első idők bizalmatlansága szerintem természetes, az is rendjén való, hogy eleinte kifigyelik, kibeszélik a beköltöző családot, de hogy sokáig ne fogadják a köszönését, ne fogadják el a felajánlott segítségét, sőt meg is szólják, az azért erős.
Ismerőseim erre úgy reagáltak, hogy a többi újonnan érkezővel barátkoznak, járnak össze, és hallgathatják, hogy biztosan a falu eredeti lakóit beszélik ki, pedig jobb témájuk is akad.
Szerencsére a macskájukat már nem mérgezik meg, és a diófa alá se öntenek gyomírtót, de ez is előfordult az első pár évben.
Persze hallottam az ellenkezőjéről is, ahol palántákkal kedveskedtek a "pestinek", és segítettek a kert rendbetételében, eleinte csak kölcsönszerszámmal, aztán a bizalom épültével már kétkezi munkával is, és elfogadták a segítséget is, nekik is jól jött a szomszéd kisbusza amikor a havi bevásárlást kellett intézni, később pedig mindenki jól érezte magát a telekhatáron gyújtott tábortűznél a harmadik feles után.
És boldogan éltek míg meg nem haltak...

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://feketekakas.blog.hu/api/trackback/id/tr861781532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

m e o w · http://eletfalun.blog.hu/ 2010.02.23. 11:24:30

Szerintem nem csak a falusiak azok, akik tehetnek arról, hogy valaki gyüttment marad vagy sem. Ha úgy költözöl a faluba, hogy márpedig te Pestről jöttél, és mindent úgyis jobban tudsz, akkor nem fognak be/elfogadni. Ha nyitottan, kedvesen, segítőkészen érkezel, készen arra, hogy megértsd, elfogadd, átérezd az ő világukat, akkor egy-két év alatt te is a közösség tagjává válsz. Saját tapasztalat.

Fekete Tyúk · http://feketekakas.blog.hu/ 2010.02.23. 11:54:38

Meow, jobb helyeken (egy nyugati határhoz közei kis faluban, ahol fantasztikus lomisok vannak :-) biztosan ez a helyzet, de hidd el, kelet Magyarországon sajnos sokkal nehezebb. Ismerőseim tapasztalatából beszélek.

m e o w · http://eletfalun.blog.hu/ 2010.02.23. 16:43:55

@Fekete Tyúk: Nos, bár ezt nem reklámoztam, elég sokat éltem keleten is már, kis faluban is. Szabolcs elég kelet? :-) Ott is az volt a helyzet, ami nyugaton: ha nem nagy arccal, "én most jöttem Pestről"-mentalitással közeledtél, egy év sem kellett, befogadtak. És tudok ellenpéldát is: a nyugati határszéli faluban a mellettünk lakó, Pestről leköltözőt négy év alatt sem fogadták el. De persze, minden alól van kivétel, lehet, hogy más falvakban valóban mindig gyüttment maradsz. Csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy a helyzet nem reménytelen :-).

m e o w · http://eletfalun.blog.hu/ 2010.03.08. 10:24:06

Ennyi volt? Nincs tovább? :-((((

darvas · http://dtp.tumblr.com 2010.04.15. 10:39:17

A gyüttment örökre gyüttment marad

Tücsi Soulleader · http://nembeszelhetek.wordpress.com/ 2010.08.16. 06:53:54

Én 12 éve lakom falun... "gyüttment" vagyok..
Vannak akik befogadtak és lesznek akik soha nem...A gyerekeim ide születtek, mégis "gyüttmentek"

Amíg él a törzsgyökeres mag esélyünk sincs.. Ám lassan örülhetnek a falvak, ha beköltözik valaki...

mindezek ellenére én nem megyek már el innen, de kialakítottam egy privát világot, ami engem képvisel és hiszem, hogy ha lassan is, de megkedvelik az emberek..
süti beállítások módosítása